1e wedstrijd Boone Koppelcompititie

Vrijdag 9 juni was het weer zo ver: de Boone koppelcompetitie ging weer van start. Deze competitie bestaat uit 2 wedstrijden en word gevist in tweetallen. Het gaat dus niet om persoonlijk prestaties maar de prestatie van het koppel. Na de 2 wedstrijden word gekeken wie het beste koppel is en word de uitslag gevierd met een bbq bij uienhandel Boone.

Afgelopen was de eerste wedstrijd die 's avonds van 8 uur tot 12 uur op het strand De zeven golven te Domburg plaatsvond. Op de strand was het na de warme week kouder als verwacht, dit kwam mede door een harde wind die op het strand stond. Deze wind zorgde voor een flinke branding en heel wat stijfzand. Het eerste anderhalf uur werd er redelijk gevangen maar toen leek het stil te vallen. Het laatste anderhalf uur begon de vis weer terug te komen. Uiteindelijk wist elk koppel vis binnen te halen. de vangst bestond uit botjes en zeebaars. Een enkele visser wist zelfs nog tong te vangen. Na 12 uur was het al snel duidelijk wie de winnaars waren. Maarten van Beek en Jefrey Boonman hadden maar liefst 20 vissen te vangen, vlak gevolgd door Marco Marijs en Erik Hollestelle die met 18 vissen 2e werden te worden. Op de 3e plek eindigde Marco van pagge en Jan lindhout met 12 vissen.

Zonder Chris Westrate als controleur was deze wedstrijd natuurlijk nooit mogelijk geweest. De uiteindelijke uitslag is natuurlijk pas bekend nadat de 2e wedstrijd op Waarde gevist is. klik hier voor de uitslag van deze wedstrijd